20 Temmuz 2008 Pazar

Oyun Başlıyor

Sonraki etap, kartların kesilen bölümünün üstüne diğer bölümü koyarak kartların dağıtılmasıdır. İlk oyuncu bir karşısındakine bir kendisine olacak şekilde, üç tane kart dağıtır. (her oyuncunun üç kartı vardır). Kartları dağıtan oyuncu, desteyi kendi sağına koyar. Bu etap çok önemlidir, bir sonraki elde kartları dağıtanların belirlenmesi açısından.

Amaç, özet olarak sırayla 2. Oyuncudan (kartların dağıtıldığı)başlayarak oynanan kartların öteki oyuncu tarafından kart değerlerine bakılarak yenilmesidir.
Örnek;

Oyuncu 2; (sahip olduğu kartlar)

4 sopa, 3 sopa, 12 kupa

Oyuncu 1; (sahip olduğu kartlar)

7 maça, 12 sopa, 5 sopa

Oyuncu 2;

-3 sopa

Oyuncu 1;

-7 maça oynadı ve ilk eli kazandı.

(!) İlk eli kazanmak çok önemlidir. Çünkü bu dakikadan sonra ilk eli kaybeden oyuncu ikinci eli mutlak suretle kazanmalıdır. Yoksa oyunu kaybeder. İlk eli kazandıktan sonra ikinci elde beraberlik bile yaşansa oyunu ilk eli kazanan alır.(!)

Genelde yukarıdaki gibi bir durumda ilk eli kazanan oyuncu “Truko” der. Bu da oyunu kazanması dâhilinde ona 1 yerine 2 puan kazandırır. Ancak bu oyun bir yalan söyleme oyunu olduğundan oyunculardan oyuna ilk başlayanı elindeki diğer iki karta güvenip, puan değeri düşük bir kartla da oyuna başlayabilir. Oyuncu burada diğer oyuncunun rahatlıkla ilk eli almasını ve ardından da “Truko” demesini, bu sayede de oyunun 1 puan olan değerini katlamayı hedefler.

Örnek;

Oyuncu 2; (sahip olduğu kartlar)

1 kılıç, 7 kılıç, 4 sopa

Oyuncu 1; (sahip olduğu kartlar)

3 maça, 12 sopa, 5 sopa

Oyuncu 2; (zaten elinde en yüksek kart ve onun iki alt mertebesinde kart bulunduğundan daha yüksek bir puan hedefler ve en düşük kartını oynar)

- 4 sopa

Oyuncu 1;

Karşısındakinin kartını rahatlıkla yenebileceğinden ister yendikten sonra, ister yenmeden “Truko” der.

Bunun üzerine işte ilk hamleyi yapan oyuncunun rol kabiliyeti devreye girer ve iyi bir oyuncuysa ilk etapta “Quiero” der.

(!)Truko oyununda ilk başta oyuna kartların dağıtıldığı kişi başlar ama ardından yenen devam eder.(!)

İkinci oyuncu önce 4 sopayı, 5 sopa ile yener. (elindeki en düşük sayı ile yenmesinin sebebi; puan değerleri yüksek kartlarını ileriye saklamasıdır) Ardından 12 sopayı oynar. Bu kısım oyuncunun kişisel taktiğine göre değişir. İlk başta 4 ile yenip adından 3 ile de devam edebilir. Burada da amaç; nasıl olsa ilk eli aldığından ve o dakikadan sonra ona bir beraberlik bile galibiyeti getirdiğinden karşı taraftaki oyuncuyu elindeki en yüksek kartı oynamaya zorunlu kılmaktır.

İşte bu esnada ilk eli bilerek kaybetmiş oyuncu, oyunu nasıl olsa büyük bir ihtimalle alacağını bildiğinden, kazanacağı puanı yükseltmek ister ve ustalıkla dereceyi büyütür;

-“Quiero Re Truko”.

Bu söz, ilk başta karşı oyuncunun Truko demesiyle oyunun değerini 2 puana çıkartmasının ardından oyunun değerini 3 puana çıkartmayı sağlar.
Bu dakikadan sonra karşı oyuncu (ilk eli alan ve ikinci hamleyi yapan) düşünmelidir, çünkü ya karşıdaki oyuncu yalan söylüyor ve elinde hiçbir şey yok ya da karşısındaki oyuncu ilk elde yalan söyledi, şimdi 3 puan hedefliyor!

- Eğer oyuncu kendi kartlarından eminse “Quiero” der ve kaybetmesi halinde 3 puan kaybeder.

- Eğer oyuncu kazanacağından “çok” eminse işi daha büyütür ve “Quiero Vale 4” der ki, bu üç olan puanı 4 puana çıkartmak anlamına gelir. Eğer karşısındaki zaten eğer yalan söylüyorsa, yani elinde kazanabilecek bir kart yoksa direk çekilir ve blöfü işe yaramaz 3 puan kaybeder. Fakat elinde gerçekten, yukarıda olduğu gibi yüksek değerli kartlar varsa da kabul eder ve kazanırsa 4 puan kazanır.

(!)“Quiero Vale 4” demek “Truko” demeyle kazanabilinecek en yüksek puandır. Bunun üzerine daha hiçbir şekilde puan yükseltimi yapılamaz.(!)

- Ve ya oyuncu kaybedeceğini hisseder, karşısındakinin 4 sopa (en düşük kart) ile başlamasından elinde çok daha iyi kartlar olduğunu düşünür ve daha fazla puan kaybetmemek için işin içinden çıkar ve karşı taraf “Quiero Re Truko” dediğinde “no quiero!” diyerek karşılık verip, kartlarını göstermeyerek koyar ve kartlar baştan dağıtılır. İlk eli kaybeden oyuncu ise bu sayede “yalan söylediyse bile” 3 puan kazanır ve kartları dağıtmak üzere eline alır ve karmaya başlar.

(!) Truko oyununda en önemli şeylerden biri oyun taktiğinizi karşı tarafa hissettirmemektir. Bunun içinde en önemli yol kartlarınızı mümkün olduğu kadar karşı tarafa göstermemektir. Oyunu, Truko söyleyerek, tüm kartlar oynanmadan kazandıysanız, kartlarını göstermeden ters bir şekilde koyarsınız ve yalan söylediyseniz bile bunu kimseye hissettirmezsiniz. Burada karşı taraf aynı zamanda merak içinde kalır. “Acaba hakkıyla mı kazandı yoksa yalan mı söyledi?” diye. Ve bu esnada eğer kartlarınızı kaldırıp bakarsa ve ya karıştırırken bahaneyle kartlarınızı görürse bu size 1 puan kazandırır (bu kural zevke göre değiştirilebilir). (!)




Oyun oynanmaya başlamadan yapılması gereken ilk şey aslında; Envido’ya sahip olunup olunmamasına bakılmasıdır.

Kartları eline alan her iki oyuncu elinde “envido” olup olmadığına bakar;

Hiç yorum yok: